מיתוג אישי והופעה מול קהל לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

(באדיבות ערן הדס, מאמן מומחה להופעה מול קהל ומצלמה, מנהל מקצועי בבית הספר לטלוויזיה, 'רשת' ערוץ 2)

איך נבליט את היתרון היחסי של העסק שלנו בסביבה רווית מתחרים? איך נשפר את האופן שבו הלקוחות רואים אותנו? איך נשפר את שיחת המכירה?

המיתוג האישי שלנו כבעלי עסקים קטנים ובינוניים, והאופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו בפני אנשים ומדברים אליהם, קריטי להצלחה בעסקים. ללא מיומנויות דיבור יעילות, מנהלים אינם יכולים להפוך למנהיגים, חברות לא יכולות לבצע משימות, קבוצות לא יכולה לממש את מטרתן. לעומת זאת, הופעה יעילה מול קהל יכולה להוריד את השמיים. הכוח הזה של יצירת אנרגיה בתוך קבוצה, למוטיבציה, להשראה, לחדשנות, יכול להביא אנשים ביחד אל הצלחה שלא היתה שם בעבר. הופעה טובה מול קהל היא מיומנות שכל בעל עסק ומנהל צריך לטפח, ולהשקיע בו מאמץ, מכיוון שהתשואה על ההשקעה היא עצומה.

כאן נציג לכם כללי "עשה ואל תעשה" להעברת מסרים משכנעים, וידע מעשי לבניית מיתוג אישי באמצעות הופעה נכונה מול לקוחות ולכדי לשכנע, למכור יותר וליצור מוניטין מקצועי מוצלח. אם אתם חושבים להפוך למקצוענים ולהעביר את העסק שלכם לשלב הבא, אתם חייבים לקבל החלטה להפוך לדוברים טובים ומשכנעים.

נאומי מכירה ושכנוע מול קהל, בפגישה עיסקית או בנאום בכנס מקצועי, הפכו במידה רבה לחלק חשוב בשוק העיסקי המודרני שבו למילה ולכושר השכנוע יש משקל מכריע ביכולת שלנו לפתוח דלתות, להתקדם, להשיג מטרות ולשגשג בשוק העסקים. כל מי שמבקש לקדם את המכירות ולהגיע לשווקים חדשים, כל יזם שצריך למכור את הרעיון שלו, כל איש עסקים עצמאי שצריך להזיז הרים בכדי לפתוח את הדרך לקידום העסק, כל עורך דין שצריך לטעון לטובת הלקוח שלו, כל מנכ"ל שמעוניין להניע את עובדיו – ובעצם, מי לא? – כולנו משתמשים בהופעה בציבור כדי להעביר את המסר הרצוי לקהל גדול, במטרה לזכות בתמיכה למטרה שלנו.

  1. לימדו את עקרונות הבסיס. הופעה טובה מול קהל איננה עניין מולד, או כשרון פלאי שהוא נחלתם של מתי-מעט. לאמיתו של דבר, הופעה טובה מול קהל היא מיומנות טכנית נרכשת, שכל אחד מסוגל לאמץ. אנשים מתקשים להאמין עד כמה קל לרכוש את המיומנות ולהפוך לדובר טוב מול קהל. הכלים לכך ברורים, וכל אחד יכול לרכוש אותם. סגלו לעצמכם את עקרונות הבסיס, ותתחילו לראות שיפור מיידי. התרגול הוא המורה הטוב ביותר – אתם תהפכו טובים מיום ליום, האיכות הגבוהה תגיע עם הניסיון.
  2. דברו על צרכי הלקוחות. אל תתחילו לספר כמה אתם גדולים. איזו רמת מצוינות יש לכם. איזה שירות אתם נותנים. כמה מוניטין יש לכם. זה משעמם ומעורר רתיעה. תשאירו את הכל לסוף, לאחר שהלקוח שלכם הביע עניין. תתחילו עם כלל הברזל בשיחות מכירה ושיווק. זה הכי חשוב: דברו על העניינים שחשובים לקליינטים, שבגללם הם כאן. תנו להם ערך. השיאו עצה מקצועית טובה בחינם. אם דיברתם על נושאים שמעניינים את השומעים שלכם, שממש נוגעים בהם, יש לכם תעודת ביטוח לשיחה שיווקית מוצלחת. זה עד כדי כך פשוט.
  3. הבליטו את יתרונכם היחסי. נסו להגדיר: מהם היתרונות הבולטים שלכם על פני בעלי מקצוע אחרים בתחומכם? מהן התכונות המסוימות שהופכות אתכם לטובים ומעניינים? לאחר שהצלחתם בסעיף הראשון, זה הזמן להתמקד בכישורים, בניסיון, בהצלחות, במומחיות ובהישגים. הבליטו את "הדבר המיוחד" הטמון בכל אחד מכם. השומעים יאמינו לכם.
  4. התכוננו. הכינו את עצמכם היטב. דעו על מה אתם מדברים. הכירו היטב את הנושא. התאמנו מול חברים או מול המראה. הכנה טובה לקראת שיחה שיווקית היא אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להבטיח מצגת אפקטיבית. ארגנו בנאומכם רצף הגיוני: פתיחה, נקודות עיקריות, סיכום. זהו הבסיס להצלחת המסר שלכם ולקשב ראוי מצד הקהל. תרגלו את הדברים מספר פעמים רב. אם אתם רציניים לגבי הצלחה, אתם חייבים להיות רציניים לגבי הכנה.
  5. הקפידו על הופעתם החיצונית. התלבשו כדי להרשים. אם יש לכם ספק כלשהו במה כדאי לבחור – לכו תמיד על הלבוש המוקפד. רצוי צבעים אחידים וסולידיים, בלי פסים צפופים או משבצות. שימרו על פשטות, אל תענדו למעלה משלושה פריטים, כלומר עגילים, טבעות, שרשראות ומשקפיים דומיננטיים. הקפידו תמיד על מראה מקצועי. התלבשו כמו מי שאתם רוצים להיות, כמו מצליחנים.
  6. דברו פשוט וקצרו. בשיחות שיווק, לפעמים הקליינטים שלנו רק מחכים לרגע לסיים את השיחה. לכן חייבים להגיע לעיקר במהירות ובתמציתיות. הקפידו להעביר את המסר האישי-עסקי האפקטיבי ביותר במסגרת זמן קצרה. כיצד? השאירו בחוץ כל מה שלא חיוני לתוכן הפרזנטציה שלכם. הבחינו בין עיקר ותפל. התרגלו לצמצם חומר. זה תהליך קשה, אך התמקדו – מה הייתם רוצים שהקהל יחשוב וירגיש. ותרו על טרמינולוגיה מקצועית מסובכת – השתמשו בניסוחים פשוטים כדי שהתוכן יהיה בהיר ומובן.
  7. שפת הגוף. שימרו על קשר עין, תמיד. זה כלל עליון – ובלתי מתפשר. הידיים, שהן חלק משמעותי בהופעה שלנו, גלויות לפני הגוף, והתנועה שלהן מינורית. אם יש לפניכם שולחן, הידיים תמיד מעליו, מאורגנות היטב. הקפידו על ידיים יציבות והישמרו מאצבעות או גבות מקפצות. והכי חשוב: פזרו חיוכים – ככל שניתן.
  8. תרגלו. התאמנו מול חברים שישמשו מעין קהל היעד שלכם, או התאמנו מול מראה. הקפידו להשתמש בטיימר כדי לחוש את קצב הדיבור. לאחר שתבצעו את הדברים מספר פעמים רב – מובטח לכם שתגיעו לתוצאות טובות.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

5 שיעורים שכדאי לאמץ מוורן באפט

מכל המיליארדרים ואנשי העסקים המצליחים, וורן באפט נשאר דמות-על. לא רק שהוא שנון וחריף, יש לו המון חוכמת חיים. הוא קורא הרבה ומעל הכל, הוא יודע ליהנות מהחיים החל מתזונת הג'אנק פוד המפורסמת שלו, ועד הבית הישן שבו הוא חי עד היום.
לחצו להמשך הקריאה

רציתם להגיע לרמות הגבוהות? יש שם לחץ

לחץ. תפסיקו לדבר על לחץ. רציתם להגיע לרמות הגבוהות? יש שם לחץ. על הבמה מול מאות אנשים בקהל, יש לחץ. להופיע בטלוויזיה – לחץ. להצטלם בסרטון לדיגיטל – לחץ. להוביל תהליכים גדולים, פירושו חוסר מנוחה, וגלגלי המוח נעים בספיד מסוג אחר.
לחצו להמשך הקריאה

כמה כסף מגיע לכם על הופעה

הגענו לנושא הכי כאוב והכי מענג – כסף. אז כמה כסף לבקש עבור ההרצאה שלכם? מהו התגמול הנכון עבור הידע, הזמן והמאמץ שלכם בהופעה מול קהל, בכנס מקצועי, בהכשרה מלוטשת לבעלי עסקים, לחברות וארגונים?
לחצו להמשך הקריאה